👈نویسنده : ملیحه باغبان
خانم زینب ایمانی کتابدار پزشکی (دانشجوی ارشد دانشگاه تبریز) کتابخانه علوم پزشکی اردبیل از تحولات کتابخانه از سال 76 تاکنون می گوید:

از سال 1376 که اینجانب در کتابخانه  مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشغول فعالیت هستم تغییراتی که صورت گرفته است به شرح ذیل می باشد:

نرم افزار  کتابخانه koha   در کتابخانه مرکزی ( در حا ل حاضر کتابخانه های تابعه نیز از نرم افزار استفاده می کنند) راه اندازی شد  و کتابخانه از حالت سنتی در آمده  و مکانیزه گردید.  مثل: بخش امانت دهی و فهرستنویسی

مجلات بصورت چاپی در کتابخانه مورد استفاده قرار می گرفت ولی چندین سال است که پایگاه ها و بانکهای اطلاعاتی، نشریات  الکترونیکی جای مجلات چاپی را گرفته اند. بیشتر کتب رفرنس بصورت الکترونیکی در پایگاه های اطلاعاتی موجود هستند.

سایت کامپیوتر در کتابخانه مرکزی جهت استفاده دانشجویان و مراجعین راه اندازی شد  که  راهنماییهای لازم به مراجعه کنندگان در جستجوی مقاله، کتب و مطالب علمی  ارایه می گردد.

در حال حاضر وب سایت کتابخانه مرکزی و وب سایت کتابخانه دیجیتال ایجاد گردیده اند که اطلاعاتی  در باره کتابخانه مرکزی و پایگاه ها و نشریات الکترونیکی، کتب الکترونیکی و .... ارائه می دهند.

سامانه پایان نامه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور توسط وزارت بهداشت بوجود آمده که اطلاعات و چکیده پایان نامه های دانشگاه در آن وارد می شود.

جهت توانمند سازی کتابداران توسط وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه  در طول  هرسال کارگاه های متعددی بر گزار می گردد.



چهارشنبه 28 اسفند 1398
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش