این خط مشیها آگهیهایی که با کارکرد اپ تداخل دارند یا، بدتر، حتی در
زمانی که اصلا از اپ استفاده نمیشود ظاهر میشوند را ممنوع کرده است؛ و
البته این سوای آگهیهایی است که به خودی خود ماهیتی مخرب دارند.
گوگل فاش ساخته است که حدود 600 اپ دقیقا به این دلایل از Google Play
Store حذف شدهاند. علاوه بر آن، این اپها از سرویسها و پلتفرمهای
درآمدزائی آن محروم شدهاند تا نتوانند با توزیع بر روی اپ استورهای دیگر
به اثرگذاری خود ادامه دهند.
با اینکه این قطعا یک دستاورد ستایشبرانگیز است، ولی سیستمهای خط مشیسازی گوگل تا بینقص بودن فاصله زیادی دارند.
در مواقعی اپهای مشخصا بیخطر با جریمه نقض مقررات گوگل مواجه میشوند، و
فقط بعدها و پس از خواهش و التماسهای فراوان[از سوی مالک اپ] و بدون
هیچگونه توضیح یا حتی پوزشی[از سوی گوگل] این جریمهها رفع میشوند.
در بیانیه گوگل ذکر شده است که این شرکت تیمهایی را برای این نوع از تشخیص
آگهی مضر اختصاص داده است به این امید که محرومین اشتباه در آینده کاهش
یابند.