جستجو

آرشيو مطالب

👈نویسنده : ملیحه باغبان

در حالت ایده آل، تمام داده های یک سازمان ساختار یافته است - مرتب به دسته ها، برچسب ها و ستون ها مرتب می شود، هماهنگ شده و در سازمان جمع آوری و به راحتی دسترسی به آنها امکانپذیر می شود. اما واقعیت این است که حدود 80٪ از داده های کسب و کار بدون ساختار هستند، از جمله اطلاعات موجود در اسناد، صفحات گسترده، ایمیل ها، کنفرانس ها، صوتی و تصویری، جستجوی وب، تصاویر و پست های رسانه های اجتماعی.

داده های ساختاریافته می توانند رفتارها را تعریف یا شناسایی کنند اما داده های غیر ساختاری توضیح  توصیف یا پیش بینی کامل تری از یک رفتار خاص یا تغییر در تقاضا را ارائه می دهند. داده های بدون ساختار در حال حاضر با استخراج تحلیل می شود. به عنوان مثال، تطبیق اثر انگشت، تصویر اثر انگشت واقعی کاملاً بدون ساختار است. برای تجزیه و تحلیل اثر انگشت، نقاط اصلی شناسایی شده و سپس نقشه برداری می شوند. نقشه، داده های ساخت یافته است.

به طور کلی ،بیشتر داده های بدون ساختار از استخراج، تجزیه و تحلیل متن و انتزاع متن با یک پایگاه داده رابطه ای برای ایجاد نمای یکپارچه از داده ها استفاده می کنند، و سازمان را قادر می سازد تا تصمیمات تجاری دقیق تری بگیرد. خرده فروشانی مانند Chico's FAS توانسته اند ارتباطات رسانه های اجتماعی را با داده های مشتری خود ادغام کنند و تبلیغات هدفمندی را به مشتریان ارائه دهند.


ادامه.......>


یکشنبه 13 تير 1400
ادامه مطلب

داده ها به اشکال مختلفی وجود دارند. اولین سوالی که هنگام مشاهده داده ها باید از خودمان بپرسیم این است که آیا این داده ها ساختار دارند یا بدون ساختار هستند، یا اینکه این داده ها برای پاسخ به سوالی خاص جمع آوری شده اند یا بدون قصد و هدف جمع آوری شده اند.

داده های ساختار یافته:

داده هایی هستند که به طور مرتب، می توانند منظم شوند. در گذشته شرکت ها فقط ابزار و منابع لازم را برای کشف داده های ساخت یافته در اختیار داشتند. تجزیه و تحلیل داده های بدون ساختار یا امکانپذیر نبود یا در صورت ممکن بود هزینه های بالایی را برای شرکت ها تحمیل می کرد. به همین ذلیل شرکت ها مجبور بودند که به داده های ساختارمند بسنده کنند. داده های ساختاری (داده های کمی) نیز نامیده می شوند.

جمع آوری داده های ساختاریافته:

گردآوری داده های ساختاری کاری دشوار است و از لحاظ ماهیت، مقدار داده های ساختاری قابل جمع آوری، محدود می باشد. یک روش معمول برای جمع آوری داده های ساختاری پرسشنامه است. در صورتی که داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری نشوند، آنها را تایپ و یا کدگذاری می کنند و افراد در یک سیستم ساخت یافته با آنها تعامل می کنند.

داده های ساختار نیافته:

داده هایی هستند که به طور صحیح قلب بندی نشده و سازمان نیافته اند. جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل داده های ساختار نیافته یک چالش مهم است. داده های غیر ساختاری (داده های کیفی) نیز نامیده می شوند.

جمع آوری داده های ساختارنیافته:

توانایی رمزگشایی داده های بدون ساختار گزینه های جدیدی را برای جمع آوری داده ها بوجود آورده است. ذخیره اطلاعات با هزینه کمتری صورت می گیرد و می توان از مدل های یادگیری ماشین برای استخراج اطلاعات استفاده نمود. صدا، فیلم، می تواند به عنوان منبع داده مورد استفاده قرار گیرد.


ادامه....>


پنجشنبه 10 تير 1400
ادامه مطلب