در دنیای امروز که از طریق اینترنت می توان با تمام دنیا در ارتباط بود کسب و کارهای بسیاری به فعالیت در دنیای اینترنت روی آوردند. که بخش بسیاری از این کسب و کارها با طراحی و راه اندازی وب سایت توانسته اند به فروش اینترنتی و آنلاین خدمات خود بپردازند.
در میان این کسب وکارها در سال های گذشته فروشگاه های اینترنتی توانسته اند رونق چشمگیری داشته باشند. این دسته از وب سایت ها هم مانند دیگر کسب وکارها به دنبال رتبه و جایگاه مناسب در نتایج جستجو در گوگل می باشند و بدین منظور راه های بسیاری را در جهت بهبود سئو سایت خود انجام می دهند.
الگوریتم های گوگل برای کمک به صاحبین وب سایت ها که بتوانند با تکنیک های اصولی روند بهبود سایت خود را انجام دهند کمک بسیاری کرده و در صورت مشاهده اشتباهی آنها را مورد جریمه قرار می دهند.
الگوریتم گورخر چیست؟ یکی دیگر از الگوریتم های گوگل که بیشتر بر روی وب سایت های فروشگاهی تمرکز دارد Google Zebra می باشد که گوگل از این الگوریتم برای پیشگیری از تخلف هایی مانند هک اطلاعات کاربران، راه اندازی فروشگاه های اینترنتی دروغین که باعث می شود کاربران را به اشتباه بیاندازد استفاده می کند.
ادامه مطلب
هدف الگوریتم گورخر
تمامی الگوریتم هایی که در گوگل وجود دارند و گوگل مدام در حال بروزرسانی این الگوریتم ها می باشند هر یک در جایگاه خود هدف هایی که دارند که می توانند در بهبود وضعیت سایت شما تاثیر گذار باشند.
الگوریتم گورخر نیز مانند الگوریتم های پاندا، پنگوئن، مرغ مگسخوار و…. برای بهبود وضعیت سئو سایت شما هدفی دارد. هدف این الگوریتم بررسی فروشگاه های اینترنتی می باشد و قابلیت این را دارد که رتبه و جایگاه مناسبی را برای سایتهای فروشگاه اینترنتی مشخص کرده و سایت هایی را که از کیفیت و خدمات نامناسبی برخوردار می باشند را از نتایج حذف نماید.
Google Zebra به بررسی سئو سایت تمام فروشگاه های اینترنتی از لحاظ فنی می پردازد و زمانیکه متوجه شود سایتی در حال فریب دادن کاربران می باشد آن سایت را به گوگل معرفی کرده تا توسط گوگل جریمه شود.
نکات مهم الگوریتم گورخر در رعایت تجارت الکترونیک
برایتان عنوان کردیم که الگوریتم گورخر چیست؟ اما حال می خواهیم نکاتی را برایتان متذکر شویم که در راه اندازی تجارت الکترونیک خود با توجه به Google Zebra لازم است انجام دهید. این نکات عبارتند از:
در صورتیکه وب سایت شما یک فروشگاه اینترنتی می باشد برای آن حتما یک نماد اعتماد الکترونیک تهیه کنید.
برای مشتریان خود تجربه کاربری و رابط کاربری مناسب فراهم آورید.
برای محصولات وخدماتی که ارائه می دهید ضمانت نامه پس از فروش تهیه کنید.
نظرات کاربران خود را مورد احترام واهمیت قرار دهید و رضایت آنها را جلب نمایید.
برای خدماتی که ارائه می دهید محتوای مناسب تولید کنید.
برای مشتریان خود چندین درگاه پرداخت امن طراحی وایجاد کنید.
اطلاعات مربوط به مشتریان خود را حفظ نمایید
از رسیدن محصولات وخدمات به دست مشتریان خود مطمئن شوید.
مشکلات فنی سایت خود را برطرف کنید.
برای اینکه در تجارت و وب سایتی که راه اندازی کرده اید موفق شده و بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را درگوگل بدست آورید با رعایت نکاتی که در بالا به آنها اشاره کرده ایم می توانید وب سایت خود را برای اینکه توسط الگوریتم گوگل در امان بماند حفظ کنید.
نکات تکمیلی الگوریتم گورخر
تا به حال متوجه این موضوع باید شده باشید که موتورهای جستجو گوگل تمام سعی و تلاش خود را می کنند تا در میان انبوه وب سایت های مختلف وب سایت هایی را که از محتوا و اطلاعات جامع و ارزشمندی برخوردار می باشند شناسایی کرده و به آنها رتبه بالاتری نسبت به دیگر وب سایت ها بدهند.
بنابراین خیلی طبیعی می باشد هر چه فروشگاه اینترنتی که شما راه اندازی کرده اید معتبر، قاتون مند، متنوع باشد و بتواند کاربران رضایت کاربران را جلب کرده و در حقیقت کاربران این امکان را داشته باشند که بتوانند یک خرید امن وراحت را تجربه کنند توانسته اید توجه گوگل را جلب کرده و رتبه مناسبی را بدست آورید.
زمانیکه شما بتوانید خدمات ۲۴ ساعته به کاربران خود ارائه دهید طبیعتا این موضوع از دید گوگل و Google Zebra نیز مخفی نخواهد ماند وهمین بر رتبه بدست آمده وب سایت اینترنتی شما تاثیرگذار خواهد بود.
چطور فروشگاه اینترنتی بهینه داشته باشیم؟
با توجه به این موضوع که الگوریتم گورخر چیست؟ و هدف طراحی این الگوریتم برای نظارت بر فروشگاه های اینترنتی می باشد این که بدانیم چگونه می توان یک فروشگاه اینترنتی مفید ومعتبر را طراحی کرد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
اینکه شما بدانید چگونه می توانید یک فروشگاه اینترنیت را طراحی و راه اندازی کرده و آن را بهینه کنید نیاز دارد یک سری اطلاعات مهم در این زمینه را به خوبی بدانید که در ادامه به آنها اشاره کرده یم.
نکاتی که برای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی باید در نظر گرفته شود عبارتند از:
یک فروشگاه اینترنتی دارای گواهی SSL فعال است
نشانی و اطلاعات تماس و راه های ارتباطی که در فروشگاه اینترنتی وجو دارد باید واقعی باشد
فروشگاه اینترنتی باید پشتیبانی محصولات آنلاین، سریع با کیفیتی داشته باشد
کالاهای ارائه شده باید از توضیحات و اطلاعات کامل همراه قیمت برخوردار باشند
در فروشگاه اینترنتی باید امکان این وجودداشته باشد که کاربر به راحتی هر کالایی را که میخواهد بتواند انتخاب کند.
سرعت سایت خود را افزایش دهید تا کاربران شما خسته و کلافه نشوند.
سخن پایانی
علت نام گذاری الگوریتم گورخر به این نام از بین بردن و دفع مزاحم ها می باشد از آنجایی که بدن گورخر راه راه می باشد و همین موضوع باعث می شود که حیوانات وحشراتی که نیش دار هستند به خاطر رنگی که دارد نتوانند به آن نزدیک شده و در حقیقت این رنگ از اقدام آنها جلوگیری می کند.
در این جا سایت های فروشگاهی بی کیفیت هم مثل این حشرات موذی می مونن که از اطراف گوگل دفع می شن و واسش جذابیت ندارن… پس حتما وب سایت های فروشگاهی باید این الگوریتم را راضی نگه دارند تا در سئو خود دچار مشکل نشوند.